23

Zespół Szkolno - Przedszkolny

     

 w Makowisku

kl IV od 23.03 do 27.03

Temat: Żacy Akademii Krakowskiej.

 

Przedstaw  jak wyglądało życie żaka w średniowiecznej akademii.

Praca wykonaj w  formie projektu - lapbooku ( jak wykonać lapbook możesz zobaczyć w internecie na https://www.google.com/search?lapbook+szablony oraz dostepne filminki

 

W zeszycie pod tematem napisz:  Dlaczego tak ważne było założenie Akademii Krakowskiej?

 

W dalszym ciągu zachęcam do korzystania z lekcji muzealnych Muzeum Powstania Warszawskiego , Muzeum w Biskupinie oraz do zwiedzania muzeów świata dostępnych na stronach internetu

 

Powodzenia. Miłej zabawy

kl V od 23.03 do 27.03

 

Temat: Średniowiecze a występujące religie ( chrześcijaństwo, islam, prawosławie)

 

Na podstawie poznanych wiadomości i wyszukanych informacji w innych źródłach wykonaj projekt ( może masz ochotę zrobić w formie lapbooka)https://www.google.com/search?=lapbook+szablony

 

utrwalaj poznane wiadomości

 

 

Dalej zachęcam do oglądania lekcji z Muzeum Powstania Warszawskiego i Muzeum w Biskupinie 

zwiedzajcie inne muzea świata przez udostępniane linki

Kl VI od 23.03 do 27.03

Temat:  Oświecenie w Europie.

 

na podstawie podręcznika napisz i naucz się:

 

1. W jakich latach przypada epoka oświecenia , określ ramy czasowe wiek, i na narysowanej linii chronologicznej zaznacz epokę oświecenia i poprzedzające ja epoki o których uczyliśmy się.

 

2. Przedstaw cechy charakterystyczne oświecenia, wykorzystaj wiadomości z plastyki i napisz czym się też charakteryzuje w sztuce.

 

Przedstawicielami oświecenia są wymień przynajmniej pięciu i napisz o nich kilka zdań.

 

zachęcam do lekcji z Muzeum Powstania Warszawskiego i muzeum w Biskupinie .

 Wybierz się do Wersalu zajrzyj do sali lustrzanej.  miłych wycieczek

Kl VII od 23 do 27.03

Temat:  Wykonaj projekt

tematy podzieliłam

Dziewczynki o Marii Skłodowskiej -Curie

Chłopcy  o Ignacym Paderewskim

 Maria Skłodowska- Curie.
MOŻLIWOŚCI MASZ WIELE
1. Album ze zdjęciami, wykresami, mapkami.
2. Plakat, kolage, forma przestrzenna, inna forma plastyczna.
3. Książka, broszura, gazetka.
4. Prezentacja multimedialna.

5. Lapbook coś nowego spróbuj

1. Jest pierwszą kobietą, która otrzymała Nagrodę Nobla i jedyną na świecie, która dostała ją dwukrotnie.
2. W czasie I wojny światowej zorganizowała specjalne mobilne stacje radiologiczne. Umożliwiało to prześwietlenia obrażeń żołnierzy.
3. Jako jedna z pierwszych kobiet uzyskała prawo jazdy
Miała także prawo jazdy na samochody ciężarowe!
4. Była inicjatorką powstania Instytutu Radowego w Warszawie
Obecnie jest to Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie
Grupa I
6. W 2015 roku została uznana przez Szkotów za najbardziej wpływową kobietę 200-lecia
W rankingu przeprowadzonym w Wielkiej Brytanii zajęła drugie miejsce, tuż po Margaret Thatcher.
7. Przyjaźniła się z Einsteinem, który podkreślał że "pani Curie jest – ze wszystkich ludzi na świecie – jedynym nie zepsutym przez sławę człowiekiem.
8. Władała biegle pięcioma językami.

 

 

Temat: Wybitny polski pianista,kompozytor, działacz społeczny
i mąż stanu.


MOŻLIWOŚCI MASZ WIELE
1. Album ze zdjęciami, wykresami, mapkami.
2. Plakat, kolage, forma przestrzenna, inna forma plastyczna.
3. Książka, broszura, gazetka.
4. Prezentacja multimedialna.

5, Lapbook coś nowego spróbuj

IGNACY JAN PADEREWSKI- niedościgniony wzór wielkiego męża stanu
i lidera polskiej państwowości.
Ignacy Jan Paderewski (1860-1941) – słynny polski pianista, kompozytor i polityk. Uhonorowany m.in.: Orderem Orła Białego, francuskim Krzyżem Wielkim Legii Honorowej oraz tytułem Rycerza Wielkiego Krzyża Orderu Imperium Brytyjskiego.
W 1888 roku odbył się jego pierwszy duży koncert. Po serii koncertów w muzycznej stolicy Europy Paderewski odniósł rozgłos i popularność. Poznał tam tez i zaprzyjaźnił się z kompozytorem Camille Saint-Saëns. Sławę wirtuoza fortepianu potwierdziła trasa koncertowa w Anglii. Brytyjska królowa Elżbieta wpisała do swojego diariusza : "Gra tak przecudnie, z taka siłą wyrazu i głębokim uczuciem. Myślę naprawdę, ze zupełnie dorównywa Rubinsteinowi

 

KL VIII

Temat : Komunizm a stalinizm. powtórzenie

 

1. Scharakteryzuj władze komunistyczną wobec społeczeństwa ( lekcja nr 20)

2. Udowodnij ,że przyjęcie władzy przez komunistów oznaczało zniewolenie Polski.

3. Scharakteryzuj ustrój państwa polskiego po 1947 roku.

4. Scharakteryzuj  relacje państwo - kościół w okresie stalinizmu.

5. Czy czerwiec  i październik 1956 to pierwszy kryzys rządu PRL uzasadnij ( zadanie dodatkowe )

6. Oceń postawę prymasa Wyszyńskiego w konflikcie między państwem a kościołem.( zadanie dodatkowe)

 

przy zadaniach dodatkowych korzystamy z różnych źródeł: internet , publikacje ,film

z dodatkowe zadania dodatkowa ocena

 

zachęcam do oglądania relacji z Muzeum Powstania Warszawskiego i Muzeum w Biskupinie

Materiały do wykorzystania dla wszystkich uczniów

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie

 

https://www.facebook.com/MA.Biskupin/videos/233816857667552/

 

 

Lekcje w Muzeum Powstania Warszawskiego

 

https://www.facebook.com/1944pl/videos/2723272911104064/

 

dla klasy IV, V, VI

https://www.facebook.com/1944pl/videos/2451737338459019/

 

 

 https://www.facebook.com/1944pl/videos/587892675138007/ 

 

https://www.facebook.com/1944pl/videos/136935134404928/?__so__=permalink&__rv__=related_videos

1 TYDZIEŃ - kl IV

Wykorzystaj możliwość  zwiedzenia Muzeum Powstania Warszawskiego  ( linki powyżej).

Już od poniedziałku 16.03  o godz 9.00 a później o godz 12.00 lekcja historii on-line.

Napisz jak ci się podobała , co najbardziej utkwiło ci w pamięci.?

 

Powtarzamy materiał od tematu :

Polska spichlerzem Europy do lekcji Założyciel Zamościa.

 

 

 

Na podsumowanie odpowiedz pisemnie na pytanie :  Czy Rzeczpospolita  XVI wieku była krajem złotego wieku? uzasadnij 

Wyjaśnij co znaczy powiedzenie " otwarło się okno na świat" w gospodarce Rzeczpospolitej XV wieku.

1 TYDZIEŃ - KLV

Wykorzystaj możliwość  zwiedzenia Muzeum Powstania Warszawskiego  ( linki powyżej).

Już od poniedziałku 16.03  o godz 9.00 a później o godz 12.00 lekcja historii on-line.

Napisz jak ci się podobała , co najbardziej utkwiło ci w pamięci.?

 

 

Powtórz dział .." Czasy Średniowiecza"  : zrób z każdej lekcji zamieszczone polecenia ( Ustnie), a te które sprawiły ci najwięcej trudności napisz do zeszytu. Jest to przygotowaniem do powtórzenia i sprawdzianu.

 

Wykonaj projekt:  Budowle romańskie i gotyckie w architekturze średniowiecznej   ( mozliwości masz wiele;

                                                                                                                   album ze zdjęciami

                                                                                                                     plakat, kolage

                                                                                                                    forma przestrzenna

                                                                                                                    inna forma plastyczna

                                                                                                                    gazetka, broszura

                                                                                                                    prezentacja multimedialna 

                                                                                                                    makieta z opisem

 

 

 

1 TYDZIEŃ - KL VI

Wykorzystaj możliwość  zwiedzenia Muzeum Powstania Warszawskiego  ( linki powyżej).

Już od poniedziałku 16.03  o godz 9.00 a później o godz 12.00 lekcja historii on-line.

Napisz jak ci się podobała , co najbardziej utkwiło ci w pamięci.? Dlaczego polecasz kolegom zwiedzenie muzeum?

 

 

Na podstawie podręcznika i dodatkowych źródeł przedstaw francuski absolutyzm i angielską monarchię parlamentarną.  - podaj przykłady

1 TYDZIEŃ - kl VII

Wykorzystaj możliwość  zwiedzenia Muzeum Powstania Warszawskiego  ( linki powyżej).

Już od poniedziałku 16.03  o godz 9.00 a później o godz 12.00 lekcja historii on-line.

Co najbardziej zainteresowało cię , opisz swoje wrażenia. Czy lekcje w muzeum pogłębiły twoją wiedzę o powstaniu warszawskim?

 

Powtórz tematy do sprawdzianu I wojna światowa

 

napisz wypracowanie: I wojna światowa jako nadzieje na niepodległość.( uzasadnij przytaczają fakty)

 

 

1 TYDZIEŃ - Kl VIII

Wykorzystaj możliwość  zwiedzenia Muzeum Powstania Warszawskiego  ( linki powyżej).

Już od poniedziałku 16.03  o godz 9.00 a później o godz 12.00 lekcja historii on-line.

 

 

Napisz w formie krótkiej wypowiedzi : Jak lekcje w muzeum przybliżyły ci wydarzenia tamtych dni?

 

Powtarzaj tematy z działu PRL  - przygotowanie do powtórzenia i sprawdzianu 

 

 

WOS 

Przypominam o zaległym teście : powtarzaj nie będzie czasu na poprawę.  

 

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )