23

Zespół Szkolno - Przedszkolny

     

 w Makowisku

Jak działa internet?

 

https://pl.khanacademy.org/computing/computer-science/internet-intro/internet-works-intro/v/the-internet-wires-cables-and-wifi

Witajcie moi drodzy!

 

    Jak już zapewne słyszeliście ten szczególny okres w naszym kraju i na całym świecie nie pozwala Nam spotkać się w szkole na lekcjach. 

Nie oznacza to jednak, że mamy teraz ferie ;) Dlatego cyklicznie będę Wam wysyłał materiały do samodzielnej nauki w domu, a w razie potrzeby spotkamy się "ON-LINE" (tzw. zdalne lekcje).

 

Liczę na to, że sumiennie i odpowiedzialnie podejdziecie do samodzielnej realizacji tematów.

 

Pozdrawiam!

Damian Mątkowski

NOWE! - Klasa 7 - INFORMATYKA - Tydzień 2 (23.03 - 27.03) -NOWE!

 

NOWOŚĆ!!  NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!!

 

Witajcie!

 

Już niedługo zaczniemy realizację planu nauczania (kolejnych naszych lekcji) poprzez dziennik elektroniczny. W tym tygodniu otrzymacie informacje w jaki sposób się zalogować i wykorzystać funkcjonalność dziennika. To narzędzie znacznie ułatwi Nam wspólną pracę zdalną w obliczu pandemii.

 

Jednakże w drugim tygodniu naszej "nauki zdalnej" wykorzystujemy jeszcze szkolną stronę internetową i zajmujemy się kolejnym tematem z programowania w SCRATCH-u.

W poprzednim tygodniu stosowaliśmy w programach instrukcję warunkową, każdy z Was zainstalował program SCRATCH lub pracuje w edytorze on-line (https://scratch.mit.edu/).

 

Dziś temat ze strony 145 - Tworzenie PROCEDUR bez parametrów.

 

Pewnie zapytacie - Co to jest procedura? I kiedy się ją wykorzystuje w programowaniu? PROCEDURA jest bardzo ważnym elementem OPTYMALNEGO (bezbłędnego i wydajnego) programowania. Gdy w programie, który piszemy mamy polecenia, instrukcje które WIELOKROTNIE się powtarzają - zamiast męczącego wpisywania tych samych poleceń, stosujemy PROCEDURĘ (czyli podprogram, który realizuje pewne, założone przez Nas zadania). 

 

Jako przykład do zrealizowania (zaliczenia z dzisiejszej lekcji) należy rozwiązać skrypt na stronie 145 w ćwiczeniu 12. Dla osób, które chciałyby uzyskać ocenę z tego tematu - bardzo proszę o przesłanie jeszcze rozwiązania ćwiczenia 13 ze str. 146.

 

A więc:

- DLA WSZYSTKICH - ćwiczenie OBOWIĄZKOWE - str. 145, ćw. 12 (napisać skrypt rysujący 40 sześciokątów pokazany na rys.12c),

- DLA CHĘTNYCH OSÓB - ćwiczenie DODATKOWE (oceniane) - str. 146, ćw. 13  (napisać skrypt rysujący kompozycję pokazaną na rys.13 na str.146).

 

 

Utworzone skrypty prześlij mailowo na adres:    szkola.makowisko@gmail.com

(Nie zapomnij o podpisaniu swojego listu;)

 

 

Czekam na wasze skrypty! Powodzenia! 

 

Damian Mątkowski

nauczyciel informatyki i fizyki

 

 

NOWOŚĆ!!  NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!!

 

NOWE! - Klasa 8 - INFORMATYKA - Tydzień 2 (23.03 - 27.03) -NOWE!

 

NOWOŚĆ!!  NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!!

 

Witajcie!

 

Już niedługo zaczniemy realizację planu nauczania (kolejnych naszych lekcji) poprzez dziennik elektroniczny. W tym tygodniu otrzymacie informacje w jaki sposób się zalogować i wykorzystać funkcjonalność dziennika. To narzędzie znacznie ułatwi Nam wspólną pracę zdalną w obliczu pandemii.

 

Jednakże w drugim tygodniu naszej "nauki zdalnej" wykorzystujemy jeszcze szkolną stronę internetową i zajmujemy się kolejnym tematem z ARKUSZA KALKULACYJNEGO - stosowanie arkusza do rozwiązywania zadań z FIZYKI.

 

 

Bardzo proszę o zapoznanie się z treścią zawartą w podręczniku na stronach 172 - 173 - opisane jest tam wykorzystanie AK w rozwiązywaniu zadań z fizyki. 

Następnie rozwiązujecie ćwiczenie 4  ze str.172.

 

Plik (skoroszyt w utworzony w arkuszu) z rozwiązaniem należy przesłać na adres (termin oddania pracy - koniec tygodnia!!):    szkola.makowisko@gmail.com

 

Pliki AK należy utworzyć w programie MS EXCEL (wersja 2010 i wyższe) lub skorzystać z darmowych narzędzi dostępnych w Internecie (np. GOOGLE DOCS - arkusze).

 

 

Czekam na wasz arkusz! Powodzenia! 

 

Damian Mątkowski

nauczyciel informatyki i fizyki

 

 

NOWOŚĆ!!  NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!! NOWOŚĆ!!

 

Klasa 7 - INFORMATYKA - Tydzień 1 (16.03 - 20.03)

Witajcie!

 

Kontynuujemy naukę programowania w środowisku SCRATCH. Bardzo proszę o zapoznanie się z tematem na stronach 143 - 144. 

Temat dotyczy bloczku warunkowego JEŻELI. Bloczek ten umożliwia sprawdzenie zadanego warunku i wykonanie odpowiedniego działania, w zależności od tego czy odpowiedź (na pytanie, warunek) jest SPEŁNIONA (warunek jest PRAWDZIWY) czy też NIESPEŁNIONA (warunek jest NIEPRAWDZIWY).

 

Bardzo proszę o zainstalowanie na swoim komputerze środowiska (programu) SCRATCH (link do pobrania poniżej) lub skorzystania z edytora on-line (https://scratch.mit.edu/):

 

- ŚRODOWISKO SCRATCH - pobierz plik instalacyjny .EXE (rozmiar -  112 MB) -  

 

 

Następnie po zainstalowaniu SCRATCH-a należy utworzyć w nim 3 nowe skrypty  - odpowiednio jeden dla ćwiczenia 9 str.144, jeden dla  ćwiczenia 10 str.144

i jeden dla ćwiczenia 11 str.144. 

 

TRZY zapisane skrypty prześlij mailowo na adres:    szkola.makowisko@gmail.com

 Nie zapomnij o podpisaniu swojego listu;)

 

 

Czekam na wasze zadania! Powodzenia! 

 

Damian Mątkowski

nauczyciel informatyki i fizyki

Klasa 8 - INFORMATYKA - Tydzień 1 (16.03 - 20.03)

Witajcie!

 

W tym tygodniu kontynuujemy tematykę związaną z praktycznym wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego. Macie już solidne podstawy, aby samodzielnie opanować nowy temat ZASTOSOWANIE ARKUSZA KALKULACYJNEGO

Bardzo proszę o zapoznanie się z treścią zawartą w podręczniku na stronach 170 - 172 - jest to wykorzystanie AK w rozwiązywaniu zadań z matematyki oraz algorytmów liniowych. 

 

 

Następnie rozwiązujecie ćwiczenia 1 i 2 ze str.171 oraz ćwiczenie 3 ze str. 172. Plik z rozwiązaniem należy przesłać na adres:    szkola.makowisko@gmail.com

 

Pliki AK należy utworzyć w programie MS EXCEL (wersja 2010 i wyższe) lub skorzystać z darmowych narzędzi dostępnych w Internecie (np. GOOGLE DOCS - arkusze).

 

  

Czekam na wasze zadanie! Powodzenia! 

 

Damian Mątkowski

nauczyciel informatyki i fizyki

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )