23

Publiczna Szkoła Podstawowa

     

 w Makowisku

testy

http://www.brd.cwdt.pl/

 

http://berde.cba.pl/znostrz.htm

 

http://berde.cba.pl/znzakaz.htm

 

http://berde.cba.pl/zninfo.htm

 

http://www.sp15.tarnow.pl/pliki/karta/znaki/start.htm

 

http://testwiedzy.pl/game/28372.html

 

http://sp4zambrow.kei.pl/sprawdziany/test10.htm

Przepisy

Włączanie się do ruchu

Włączasz się do ruchu kiedy rozpoczynasz jazdę po postoju lub zatrzymaniu się nie wynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:-na drogę ze strefy zamieszkania,

- na drogę z pola, na drogę twardą z drogi gruntowej,

-na jezdnię z pobocza.

Włączając się do ruchu, musisz zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innym uczestnikom ruchu.

Gdy dojeżdżasz do przystanku autobusowego, zwolnij a w razie potrzeby zatrzymaj się , aby umożliwić kierującemu autobusem włączenie się do ruchu.

Zmiana pasa ruchu

Kierujący rowerem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności
Nie wolno zajeżdżać drogi innym kierującym. Zanim zmienisz pas ruchu wyraźnie zasygnalizuj zamiar zmiany kierunku lub pasa ruchu.

Zmieniając pas ruchu poza skrzyżowaniem, rowerzysta musi ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po tym pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

 Zmiana kierunku jazdy

Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności. Wyróżniamy następujące rodzaje zmiany kierunku jazdy:

skręt w prawo,

skręt w lewo,

zawracanie

Wymijanie

Wymijanie jest to przejeżdżanie obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
Musisz zachować bezpieczny odstęp od wymijanego pojazdu lub uczestnika ruchu, a jeżeli zachodzi taka potrzeba, to trzeba zjechać na prawo i zmniejszyć prędkość, albo nawet się zatrzymać.

Omijanie 

To przejeżdżanie (przechodzenie) obok nie poruszającego się uczestnika ruchu lub nieruchomej przeszkody.
W trakcie tego manewru należy zachować bezpieczny odstęp oraz zmniejszyć prędkość.
Przed rozpoczęciem manewru (jeżeli musimy zmieniać pas ruchu) należy przepuścić pojazdy nadjeżdżające z przeciwka.

Nie wolno omijać:
- pojazdu, który zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszym,
- pojazdów oczekujących przed przejazdem kolejowym.

Wyprzedzanie

Wyprzedzanie to przejeżdżanie obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku. W trakcie manewru musisz zachować szczególną ostrożność i bezpieczny odstęp od wyprzedzanego pojazdu lub uczestnika ruchu (co najmniej 1 metr podczas wyprzedzania pojazdu jednośladowego lub kolumny pieszych).

Zasady, jakie podczas wyprzedzania obowiązują wyprzedzającego:

Musisz upewnić się czy ktoś kto jedzie za Tobą nie zaczął właśnie Cię wyprzedzać, oraz czy jadący przed Tobą nie rozpoczął wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku ruchu, lub zmiany pasa ruchu. 

Upewnij się czy masz odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania,

Zasygnalizuj swój zamiar,

Po zakończeniu manewru wyprzedzania wróć na zajmowany poprzednio pas ruchu upewniając się przedtem, że jest to bezpieczne,

Pierwsza pomoc

Wypadek - co robić?

Jeśli jesteś świadkiem kolizji lub wypadku na drodze, a nie ma jeszcze nikogo innego, zatrzymaj się, zobacz co się stało i udziel pomocy:

  • po pierwsze ZABEZPIECZ MIEJSCE WYPADKU - wyłącz silnik, oznakuj jakoś miejsce wypadku: ustaw trójkąt ostrzegawczy, włącz światła awaryjne po to, żeby Ciebie nikt nie przejechał. Jeśli potrafisz - odłącz akumulator;
  • oceń sytuację: co jest najpilniejsze, ile jest ofiar i kto jest najbardziej poszkodowany;
  • wezwij Pogotowie Ratunkowe;
  • udziel PIERWSZEJ POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ - karetka pogotowia może przyjechać dopiero po 30 minutach, a 3-4 minuty wystarczą, aby w mózgu człowieka powstały nieodwracalne zmiany;

Pamiętaj, że jeśli to nie jest absolutnie konieczne (brak tętna, oddechu, pali się samochód), nie ruszaj poszkodowanych, nie wyciągaj ich z samochodu.
Jeśli przy wypadku nie jesteś potrzebny, jedź dalej; nie utrudniaj ruchu w miejscu wypadku.

 

Urazy

Udzielając pomocy, staraj się unikać kontaktu z krwią poszkodowanego.

Siniaki:
Do obolałego miejsca przyłóż zimny okład (np. ściereczka namoczona w zimnej wodzie, kostki lodu owinięte w mokrą ściereczkę). Jeśli ból jest dotkliwy, a miejsce silnie spuchło, mogło nastąpić zwichnięcie a nawet złamanie. W takim przypadku trzeba poprosić o pomoc lekarza.

Otarcia naskórka:
Przemyj skaleczone miejsce pod bieżącą wodą, albo delikatnie oczyść jego okolice wacikiem namoczonym wodą utlenioną. Nie dotykaj rany tym samym wacikiem. Nałóż na ranę jałowy opatrunek lub plaster z opatrunkiem. Jeśli rana mocno krwawi, przez kilka minut uciskaj ją mocno opatrunkiem.

Ciało obce w ranie:
W miarę możliwości przemyj delikatnie skaleczone miejsce tak, żeby nie poruszyć wbitego przedmiotu. Nie bandażuj mocno miejsca, w którym tkwi obce ciało - staraj się tak założyć opatrunek, aby ciało obce ustabilizować w ranie.
Nie wolno wyjmować z rany żadnego tkwiącego w niej przedmiotu - może to doprowadzić do poważnego krwotoku.

Skręcenie w stawie:
Delikatnie zdejmij but i skarpetkę. Przyłóż zimny kompres, żeby nie dopuścić do obrzęku. Później mocno zabandażuj chory staw.

Pamiętaj!
Wszelkie otarcia, skaleczenia, zwichnięcia i inne obrażenia zawsze pokaż dorosłemu. Poinformuj go o zaistniałych okolicznościach zdarzenia. Nie ma jak doświadczenie. Jeśli osoba dorosła nie będzie ci w stanie pomóc, skorzystacie z pomocy lekarza. Warto też pamiętać o odpowiednim stroju do jazdy na rowerze. Kask i ochraniacze niejeden raz uchroniły rozsądnych rowerzystów przed poważnymi kontuzjami.

Złamania

 

OBJAWY:
Ból, obrzęk, krwawienie. Zmiana zabarwienia skóry. Zniekształcenie kończyny. Trudność w poruszaniu. Widoczne w ranie odłamy kostne.

NIE WOLNO:
Ruszać ratowanego bez wyraźnej potrzeby. Przemieszczać rannego bez unieruchomienia złamanej kończyny. Poruszać złamaną częścią ciała. Samodzielnie nastawiać złamanych części ciała.

TRZEBA:
Zdjąć ze złamanej części ciała biżuterię oraz jeżeli to konieczne - zdjąć lub rozciąć ubranie. Ustabilizować uszkodzoną kończynę przez obłożenie podręcznymi przedmiotami, aby nie wisiała w powietrzu i nie mogła się przesuwać. Unieruchomić dwa sąsiednie stawy wykorzystując do tego np. deseczki, kije lub sztywne, grube gazety.

 

  • Przedramię można unieruchomić przez podtrzymanie drugą zdrową kończyną lub przez podwieszenie na części koszuli, kurtki, chusty trójkątnej.
  • Nogę można unieruchomić, mocując do zdrowej, za pomocą chust, podłużnych pasów materiałów, wypełniając przestrzeń między nogami.
  • Palec unieruchomisz dowiązując do niego sąsiedni, zdrowy.

    Utrata przytomności

    Omdlenia mogą poprzedzać zawroty głowy, zaburzenia widzenia, kołatanie serca, nudności, wymioty.
    Jeżeli poszkodowany zemdlał, to zazwyczaj wystarczy podnieść kończyny zemdlonego, po czym - już po odzyskaniu przytomności należy mu zapewnić dużo świeżego powietrza w zacienionym miejscu. Jeśli omdlenie nie ustępuje w ciągu 5 minut, wezwij Pogotowie Ratunkowe.

    NIE WOLNO:
    Zostawiać ratowanego samego, podawać niczego doustnie, polewać twarzy wodą, podkładać niczego pod głowę np. koca -  należy pozostawić go w pozycji na wznak.

    Jeżeli poszkodowany stracił przytomność i na nic nie reaguje ale jest wyczuwalne tętno i oddech, to najlepiej ułożyć go w pozycji bocznej:

  • podejdź do poszkodowanego od strony boku, na którym ma być ułożony;
  • bliższą rękę wyciągnij wzdłuż tułowia ponad głowę - zablokuj kolanem;
  • drugą rękę zegnij w łokciu, a jej dłoń ułóż pod policzkiem;
  • dalszą nogę zegnij w biodrze i kolanie;
  • obróć poszkodowanego na bok;
  • >pamiętaj o maksymalnym odchyleniu głowy do tyłu - w ten sposób udrożnione zostają drogi oddechowe poszkodowanego;
  • zawsze okryj poszkodowanego.

 

Pozycja boczna ułatwia:
oddychanie, krążenie krwi, zapobiega zakrztuszeniu się oraz uniemożliwia przypadkową zmianę pozycji rannego.

SZTUCZNE ODDYCHANIE - wykonujemy, gdy poszkodowany nie oddycha, ale tętno jest wyczuwalne.
Należy ułożyć poszkodowanego na twardym podłożu, na plecach. Rozpocznij od dwóch spokojnych wdmuchnięć powietrza. Trzymając głowę stale w odchyleniu do tyłu, wdmuchuj spokojnie powietrze (około 1-1,5 sekundy) do momentu wyraźnego uniesienia się klatki piersiowej. Odczekaj na wydech (około 1,5 sekundy), patrz czy klatka piersiowa opadła, wykonaj drugie wdmuchnięcie. Po dwóch początkowych wdmuchnięciach, sztuczne oddychanie wykonuj w rytmie - jedno wdmuchnięcie co pięć sekund. Co 1-2 minuty sprawdzaj, czy nie powrócił samoistny oddech i czy nie zanikło tętno. Jeżeli nie wyczuwasz tętna natychmiast przystąp do reanimacji. Jeżeli tętno jest, a oddechu nadal brak, kontynuuj sztuczne oddychanie.

Materiały do karty rowerowej

 

 

 

opis dokumentutypdata

Pojęcia ogólne

docx01-06-2014[ Pobierz ]
14 kB

Budowa roweru

docx01-06-2014[ Pobierz ]
82 kB

Znaki drogowe

docx01-06-2014[ Pobierz ]
92 kB
Ruch rowerów

Ruch rowerów

Uprawnienia wymagane do kierowania rowerem:

Dzieci w wieku do 10 lat mogą kierować rowerem wyłącznie pod opieką osoby dorosłej

- nie muszą zatem posiadać żadnych uprawnień.

 

Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania rowerem przez osobę

w wieku od 10 do 18 lat jest karta rowerowa.

Może to być także karta motorowerowa lub prawo jazdy dowolnej kategorii.

 

Nie wymaga się uprawnienia do kierowania rowerem od osoby, która ukończyła 18 lat.

 

Kartę rowerową wydaje nieodpłatnie dyrektor szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej oraz szkoły ponadpodstawowej.

 

W razie utraty lub zniszczenia karty rowerowej jej wtórnik wydaje organ, który ją wydał.

 

 

Gdzie jeździć?

Najlepiej by było, aby ruch rowerów odbywał się na drogach do tego przeznaczonych. Są to wydzielone drogi dla rowerów, oznaczone za pomocą poniższych znaków, drogi dla rowerów i pieszych, lub pasy ruchu dla rowerów wyodrębnione na jezdni.

"Droga dla rowerów" oznacza drogę przeznaczoną dla kierujących rowerami jednośladowymi, którzy są obowiązani do korzystania z tej drogi.
"Koniec drogi dla rowerów" oznacza koniec drogi przeznaczonej dla kierujących rowerami jednośladowymi.

W przypadku braku drogi dla rowerów, kierujący rowerem jest obowiązany poruszać się po poboczu, chyba że nie nadaje się ono do jazdy lub ruch roweru utrudniałby ruch pieszych. Dopiero kiedy nie ma pobocza, lub nie da się po nim jechać, rowerzysta może jechać po jezdni możliwie blisko jej prawej krawędzi.


Dojeżdżając do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, rowerzyści mogą zatrzymywać się jeden obok drugiego w tak zwanej śluzie rowerowej, całej jej szerokości. Jeśli zaistnieje możliwość kontynuowania jazdy (np. po zmianie świateł), rowerzyści powinni z powrotem zająć miejsce z prawej strony jezdni, najbliżej jej krawędzi. W ten sposób rowerzyści staną się widoczni dla kierowców - nie stoją w martwym polu widzenia i opuszczają skrzyżowanie jako pierwsi.

 

Wprowadzono przepis, który pozwala na skrzyżowaniu i bezpośrednio przed nim, jechać rowerzyście środkiem pasa ruchu. Jest to możliwe wówczas, gdy ten pas ruchu umożliwia opuszczenie skrzyżowania w więcej niż jednym kierunku. Ma to na celu ułatwić rowerzyście bezpieczne wykonanie skrętu w lewo lub zawracanie. Podobne zasady mają teraz obowiązywać również na rondach - rowerzyści będą mogli na nich korzystać nie tylko z prawej części pasa, ale też z jego środka. Zmniejszy to zjawisko wymuszania pierwszeństwa przez samochody zjeżdżające z ronda.

Korzystanie z chodnika przez kierującego rowerem jednośladowym jest dozwolone wyjątkowo, gdy:

 

- opiekuje się on osobą w wieku do 10 lat kierującą rowerem

- szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów dozwolony jest z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 metry i brak jest wydzielonej drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów

- warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni ( śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła) - w tym wypadku nie ważne jak szeroki jest chodnik

Kierujący rowerem, korzystając z chodnika, jest obowiązany jechać powoli, zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym. Jeśli jazda po chodniku wymaga przekroczenia jezdni, rowerzysta powinien pamiętać, że w żadnym wypadku nie wolno na rowerze przejeżdżać przez przejście dla pieszych! Rowerzysta zobowiązany jest zejść z roweru, przeprowadzić go przez jezdnię i wsiąść na rower dopiero za przejściem!

Przy wjeżdżaniu na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na przejazd dla rowerzystów, następuje włączanie się do ruchu, co w konsekwencji oznacza, że rowerzysta jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu.

Ruch rowerów w kolumnie:

  1. Liczba rowerów jadących w zorganizowanej kolumnie nie może przekraczać 15.
  2. Odległość między jadącymi kolumnami rowerów nie może być mniejsza niż 200 metrów.
  3. Jazda w kolumnie nie zwalania kierującego rowerem od przestrzegania obowiązujących przepisów ruchu drogowego.
  4. Zabrania się wjeżdżania między jadące w kolumnie rowery jednośladowe.
Procedura uzyskania karty rowerowej

Procedura uzyskania karty rowerowej w Publicznej Szkole Podstawowej w Makowisku

Podstawa prawna:
Ustawa prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 1997 r. Nr. 98, poz. 602 z pózn. zm.)
1. Kartę rowerowa może uzyskać osoba, która wykazała sie niezbędnymi kwalifikacjami i osiągnęła wymagany wiek: 10 lat.
2. Sprawdzenia kwalifikacji osoby ubiegającej sie o kartę rowerowa mogą
dokonywać:
• nauczyciel wychowania komunikacyjnego uprawniony przez dyrektora szkoły
• policjant posiadający specjalistyczne przeszkolenie z zakresu ruchu drogowego
• egzaminator
3. Nauka oraz sprawdzanie kwalifikacji uczniów (Art.109 ust.4 ustawy prawo o ruchu drogowym)
odbywa sie w szkole podczas zajęć z wychowania komunikacyjnego, na lekcjach przedmiotu
technika/zajęcia techniczne lub na zajęciach koła wychowania komunikacyjnego, w ciągu roku szkolnego z pięciu działów tematycznych (ogólne przepisy ruchu drogowego, znaki drogowe, zasady poruszania sie na skrzyżowaniach, obsługa i wyposażenie roweru,  pierwsza pomoc).
4. Praktyczna nauka jazdy rowerem  może być prowadzona w czasie zajęć z wychowania fizycznego, zgodnie z programem nauczania tego przedmiotu lub we własnym zakresie.
5. Udokumentowania spełnienia wymagań uzyskania karty rowerowej dokonuje sie w arkuszu zaliczeń.
6. Egzamin składa sie z dwóch części:
• teoretycznej
• praktycznej
7. Egzamin teoretyczny odbywa sie w formie testu sprawdzającego wiedze z przepisów ruchu drogowego. Aby go zaliczyć należy uzyskać 80% prawidłowych odpowiedzi.
8. Egzamin praktyczny polega na wykonaniu następujących zadań egzaminacyjnych:
• przygotowanie do jazdy i ruszanie z miejsca na płaskim terenie
• jazda do przodu po prostej i łukach
• jazda po łukach w kształcie cyfry 8
• hamowanie i zatrzymywanie pojazdu w określonych miejscach
• ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
• właściwe reagowanie na znaki i sygnały drogowe
• prawidłowym wykonywaniu manewrów na drodze takich jak:
• skręt w prawo i w lewo
• omijanie
• zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu
• włączanie sie do ruchu
• przecinanie sie kierunków ruchu
9. W celu uzyskania karty rowerowej  uczeń po zaliczeniu testu kwalifikacyjnego z
przepisów ruchu drogowego, jazdy na rowerze ; przebyciu szkolenia z zakresu
udzielania pierwszej pomocy oraz uzyskaniu akceptacji wychowawcy klasy oraz rodzica lub prawnego opiekuna na wydanie karty rowerowej składa w dyrektora szkoły:
• arkusz zaliczeń
• zdjęcie opisane danymi ucznia/uczennicy: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania
10. Dyrektor szkoły na podstawie wypełnionego arkusza zaliczeń wydaje nieodpłatnie uczniom kartę rowerową  na drukach wg wzoru zamieszczonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 23 grudnia 1997 r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. Nr 18 z 1998 r. poz. 86).
11. Szkoła wystawia kartę rowerowa opieczętowaną w miejscu określającym uprawnienia do rodzaju pojazdów, na które karta jest ważna, podpisana przez dyrektora szkoły.
12. Rejestr wydanych kart motorowerowych przechowywany jest w szkole do czasu osiągnięcia przez ucznia 18 lat.
13. Rejestr kart zawiera: imię i nazwisko ucznia/uczennicy, numer seryjny druku karty numer
kolejny karty, datę wydania poświadczenie (podpis) ucznia/uczennicy.
14. Dyrektor szkoły przydziela kolejny numer karty/rok/M, np.12/2009/M

 

Zakres umiejętności i wiadomości niezbędnych do uzyskania karty rowerowej
Uczeń:
• prawidłowo określa znaki drogowe pionowe i poziome dotyczące pieszych i rowerzystów,
• umie scharakteryzować poszczególne elementy obowiązkowego wyposażenia roweru,
• potrafi ocenić stan techniczny obowiązkowego wyposażenia roweru,
• wykonuje proste czynności związane z codzienna obsługa roweru,
• prawidłowo wykonuje czynności poprzedzające jazdę rowerem,
• opanował właściwą technikę jazdy,
• stosuje hierarchie ważności norm, znaków, sygnałów oraz poleceń w ruchu drogowym,
• opisuje cechy charakterystyczne drogi,
• prawidłowo wykonuje manewry: skrętu w lewo, skrętu w prawo, wyprzedzania, omijania, mijania,
• sprawnie korzysta z wyposażenia apteczki,
• na skrzyżowaniu zachowuje sie zgodnie z przepisami ruchu drogowego,
• ocenia sytuacje na drodze zachowując szczególna ostrożność i stosując zasadę ograniczonego zaufania,
• potrafi właściwie zachować sie w sytuacjach nietypowych na drodze oraz określić skutki błędnego wykonania manewrów,
• odróżnia zachowania uczestników ruchu zagrażające bezpieczeństwu,
• uzasadnia wpływ rodzaju drogi na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego,
• potrafi zastosować przepisy obowiązujące kierujących rowerem podczas poruszania sie w kolumnie rowerowej,

• przewiduje skutki lekceważenia przepisów drogowych w miejscach szczególnie niebezpiecznych,
• klasyfikuje pojazdy uprzywilejowane i pracujące na drogach,
• odróżnia pojazdy uważane za niebezpieczne,
• wykrywa związki zachodzące miedzy zachowaniem sie uczestników ruchu, a czynnikami
pośrednimi (droga, warunki atmosferyczne, natężenie ruchu) wpływającymi na bezpieczeństwo na drogach,
• poprawnie wymienia informacje zawarte na znakach dotyczących pieszych i rowerzystów,
• nazywa elementy drogi,
• podaje hierarchie ważności norm, znaków, sygnałów oraz poleceń w ruchu drogowym,
• podaje sposób używania obowiązkowego wyposażenia roweru,
• definiuje pojęcia dotyczące manewrów wykonywanych przez kierującego rowerem,
• zna zasady pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach,
• wyjaśnia wpływ prawidłowej obsługi i techniki jazdy na bezpieczeństwo,
• wskazuje przyczyny powstawania wypadków,
• potrafi wyjaśnić zasady zachowania sie pieszych i rowerzystów na wskazanej drodze,
• objaśnia okoliczności wykonywania poszczególnych manewrów,
• zna zastosowanie środków stanowiących wyposażenie apteczki,
• potrafi interpretować zasady zachowania szczególnej ostrożności i ograniczonego zaufania,
• doskonale zna zasady prawidłowej techniki jazdy rowerem,
• zna przepisy pieszych idących indywidualnie i w kolumnie oraz rowerzystów,
• potrafi objaśnić wpływ warunków drogowych na bezpieczeństwo,
• potrafi wymienić prawidłowe i kulturalne zachowanie sie użytkowników dróg,
• wskazuje cechy charakterystyczne dróg miejskich i poza miejskich,
• wymienia sposoby oznakowania miejsc niebezpiecznych,
• wyjaśnia wpływ warunków atmosferycznych na bezpieczna prędkość pojazdu,
• potrafi wymienić sposoby poprawy widoczności ludzi i przedmiotów,
• potrafi rozpoznać miejsca szczególnie niebezpieczne na podstawie znaków oraz sygnałów,
• definiuje obowiązki uczestników ruchu wobec pojazdów uprzywilejowanych, pracujących
na drogach, przewożących dzieci i materiały niebezpieczne,
• objaśnia skutki nieprawidłowych zachowań podczas wypadku,
• potrafi wyjaśnić konieczność zachowania szczególnej ostrożności wobec pojazdów niebezpiecznych,

• zna zasady poruszania sie w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza.

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )